O hrvatskim internetskim grupama u dijaspori i svijetu!
Tekst:Josip Josef
Mayer
Želja je mnogih ljudi pa i mene osobno okupiti mnoge znanstvene ljudeu uz dugo godišnja radna iskustva istomišljenike koji, svaki na svoj način teže boljoj budućnosti Hrvatske ukazuje te doprinese zajednici, i sigurno bi privuklo mnogo onih koji dijele isti cilj.Osobno mogu govoriti i pisati momentalno sam o sebi i mojim radnim iskustvima što najbolje znam. Sudjelujući u stvaranju osam i više različiti internetskih otvorenih grupa.One sa kojima na različite načine dodatno surađujem ima ih preko 40 i hvala im na razumljevaju i zajedničkoj suradnji u promicanju važnih informacija,rado bi ih sve spomenuo,čovjek može nešto radno i pogrješiti pa ćemo tu idejo ostaviti za neki drugi puta.
Grupe u kojma sam
uz preostale admine naj prisutniji su.
Novi Vinodolski u
srcu i fotografiji.
https://www.facebook.com/groups/121542357927177/
Uz dijasporu Novi
Vinodolski-Crikvenica-općina Vinodolska i dalje.
https://www.facebook.com/groups/546091145525050/
Domovina &
dijaspora pokrenimo Hrvatsku.
https://www.facebook.com/groups/171534789649362/
Uz dijasporu
društvena zajednica MO.Rečica 47203.
https://www.facebook.com/groups/343176811010699/
Župa Sv.Ivana
Krstitelja.
https://www.facebook.com/groups/199229210109812/
Otvaranje
zatvorene domoljubne grupe (vjerojatno se može pomisliti da i takovih negdje
ima ali se premalo prmiču na taj način ujedinjeno i prepoznaju). s fokusom na
znanje i radna iskustva svakako bi bio konstruktivan korak. Takva grupa može
poslužiti kao platforma za razmjenu ideja, podršku projektima i stvaranje mreže
istomišljenika koji žele doprinijeti boljitku Hrvatske. S obzirom na to da bi
bila zatvorena grupa, omogućila bi više fokusirane i ozbiljne rasprave,
izbjegavajući destruktivnost i konflikte koji se često pojavljuju u javnim
grupama.
Admini i
moderatori igrali bi ključnu ulogu u održavanju reda i usmjeravanju rasprava
prema konkretnim ciljevima, kao što su razvoj novih inicijativa ili dijeljenje
iskustava u poslovanju, obrazovanju, tehnologiji i drugim područjima važnim za
napredak Hrvatske. S obzirom na to da bi svi članovi imali slične domoljubne
interese, to bi moglo stvoriti plodno tlo za zajedničke akcije i suradnju.
Broj hrvatskih
internetskih grupa u svijetu može varirati ovisno o platformi i temi, ali
postoji mnogo aktivnih zajednica koje povezuju Hrvate diljem svijeta. Evo
nekoliko primjera gdje su najčešće prisutne:
Facebook: Na Facebooku postoji tisuće grupa
koje okupljaju Hrvate u dijaspori. Ove grupe su često tematske, povezane s
pojedinim državama (npr. Hrvati u Njemačkoj, Hrvati u Kanadi), tečajevima
hrvatskog jezika, kulturnim i sportskim aktivnostima, pa sve do grupa za pomoć
pri iseljenju ili pronalasku posla.
1.U današnje
vrijeme platforme poput Instagrama,Facebooka i TikToka vrlo su popularne za
objavljivanje sadržaja. TikTok i Instagram su posebno privlačni mlađim
generacijama zbog svog vizualnog formata, kratkih videa i brzog protoka
informacija. Facebook je još uvijek popularan, ali ga sve više koriste starije
generacije, dok mlađi korisnici češće preferiraju Instagram i TikTok zbog
modernijih značajki i trenda.
2. LinkedIn:
Postoje profesionalne mreže Hrvata u inozemstvu na LinkedInu, gdje se povezuju
stručnjaci iz različitih industrija kako bi razmjenjivali ideje i prilike za
posao.
3. Reddit: Na
Redditu postoji nekoliko zajednica vezanih uz Hrvate, poput r/Croatia, koje
okupljaju ljude iz domovine i dijaspore kako bi raspravljali o raznim temama,
od aktualnih događanja do kulturnih i povijesnih rasprava.
4. Forum.hr i
slični forumi: Ovi forumi su tradicionalna mjesta okupljanja Hrvata, gdje se
može naći široka paleta tema, uključujući one vezane za iseljenike.
5. WhatsApp i
Telegram grupe: Mnoge manje zajednice, osobito one u dijaspori, koriste
WhatsApp i Telegram za organizaciju događanja, kulturnih susreta i podršku
međusobno.
Točan broj grupa
teško je procijeniti jer one često nastaju i gase se, no broj svakako prelazi
nekoliko tisuća diljem različitih platformi.
Internetske mreže
služe kao infrastruktura za razmjenu podataka i povezivanje korisnika diljem
svijeta. Njihova funkcionalnost obuhvaća:
1. Komunikaciju –
Omogućuju brzu i jednostavnu komunikaciju putem e-pošte, društvenih mreža,
videopoziva i drugih aplikacija.
2. Pristup
informacijama – Korisnicima pružaju mogućnost pretraživanja i pristupa velikoj
količini informacija putem web stranica, foruma, blogova i online
enciklopedija.
3. Zabavu –
Korištenje mreža za gledanje video sadržaja, slušanje glazbe, igranje igara i
korištenje raznih zabavnih aplikacija.
4. Poslovanje –
Omogućuju poduzećima e-trgovinu, digitalni marketing, poslovnu komunikaciju i
druge poslovne aktivnosti.
5. Obrazovanje –
Omogućuju pristup online tečajevima, e-knjigama i drugim obrazovnim resursima.
6. Suradnju i
dijeljenje – Korisnici mogu surađivati na projektima, dijeliti datoteke i
resurse putem cloud platformi.
Internetske mreže
time postaju ključni alat za svakodnevni život, posao i učenje.
Čemu nam služe
internetske grupe
Internetske grupe
služe za okupljanje korisnika s zajedničkim interesima i omogućuju razmjenu
informacija, mišljenja, iskustava i resursa. Njihova svrha obuhvaća:
1. Razmjenu
znanja i savjeta – Korisnici mogu postavljati pitanja, tražiti savjete i
dijeliti svoja iskustva o određenoj temi, bilo da se radi o hobijima, zdravlju,
tehnologiji ili drugim interesima.
2. Zajedničke
aktivnosti – Grupe omogućuju organizaciju i koordinaciju aktivnosti, kao što su
događaji, sastanci ili projekti, među članovima sličnih interesa.
KOMENTAR O
KOMENTARIMA
Komentiranje na
internetskim mrežama često donosi dinamične, ali i nesigurne rasprave. Naslovi
i postovi unutar grupa često su dizajnirani da privuku pažnju, što može dovesti
do brzih, emotivnih reakcija. Kada se komentari ostavljaju bez promišljanja,
lako se gubi nit konstruktivne rasprave. U tom okruženju pojedinci često
upadaju u zamke preuveličavanja ili nesporazuma, što rezultira svađama i, u
najgorem slučaju, mržnjom.
Anonymnost
interneta dodatno potiče ljude da kažu stvari koje inače možda ne bi izrekli
uživo. Kasnija žaljenja zbog nepromišljenih komentara nisu rijetka, jer emocije
brzo splasnu, a ostaje osjećaj da su se mogli izraziti bolje ili mudrije. To
pokazuje koliko je važno zadržati smirenost i razmisliti prije nego što nešto
napišemo na mreži.
Točno,
administratori i moderatori na društvenim mrežama često imaju puno posla s
destruktivnim komentarima i neprimjerenim ponašanjem. Njihova je uloga
osigurati da platforme ostanu sigurne i ugodne za korisnike, što znači da
moraju stalno pratiti i moderirati sadržaj. Opominjanje, brisanje
komentara i
blokiranje korisnika koji krše pravila zajednice postali su uobičajeni alati za
održavanje reda.
Iako to može biti iscrpljujuće i zahtijevati puno vremena i energije, takve mjere su nužne kako bi se spriječilo širenje negativnosti, govora mržnje ili lažnih informacija. Platforme često razvijaju i algoritme za automatsko prepoznavanje problematičnog sadržaja, ali ljudska intervencija je još uvijek ključna.
Kommentare
Kommentar veröffentlichen