Veliki je izazov- za mlade iz domovine i dijaspore -stvarati “luksus” na selu!
Tekst:Josip Josef Mayer
Prije nekoliko godina nitko se ne bi kladio da će najkul priče na društvenim mrežama dolaziti iz štala i vrtova. Danas? Videozapisi mladih u ranim tridesetima koji ujutro obuvaju gumene čizme, ljuljaju novorođeno janje ili urezuju svoja imena u stroj za mužnju skupljaju tisuće pregleda. Nema filtera, nema inscenacije – ili je možda upravo zato tako stvarno.
Što se
dogodilo? Odjednom se čini isplativije pojaviti se na Instagramu s prljavštinom
pod noktima nego s koktelom u ruci na krovu nebodera. Nekako, stvarni život
opet ima šarm. Možda zato što se sve ostalo u nekom trenutku učinilo previše
ispeglanim i umjetnim.
Platforme koje vraćaju život selu
Udruga Marshall plan za Hrvatsku u suradnji s dijasporom otvara nove
puteve za razvoj. Jedna od platformi u nastajanju je CRO GREEN, namijenjena napretku hrvatske poljoprivrede.
S druge
strane, udruga Povratak Hrvata u
Hrvatsku već godinama radi na demografskoj obnovi i stvaranju uvjeta za
povratak iseljeništva. Logično je – ako se toliko truda ulaže u budućnost Hrvatske,
potrebna je i šira podrška: od političkih i društvenih struktura do volontera,
donatora, sponzora i humanitarnih organizacija poput Malteškog reda ili Crvenog
križa.
Nova stvarnost na društvenim mrežama
Ako
pogledamo profile brojnih malih farmi, vidimo sve više sličnih priča:
* mlada žena koja je zamijenila ured kokošinjcem i sada prodaje obojena jaja svojoj zajednici, iskreno dijeleći i uspjehe i male nezgode,Neka druga zamjenila je ured štalom dojenjem krava dnevno mlijeko prodaje na gradskoj tržnici,djeca im se također privikavaju seoskim poslovima.
* par bez ikakvih obiteljskih veza sa selom koji ulaže u koze ili jabuke, i o svemu otvoreno piše – od sumnji do radosti.
To više nisu izolirani slučajevi. U njihovim objavama
nalazimo prave krize, pravi ponos i stvarne promjene. A publika? Ljudi koji
žele znati – kako izgleda novi početak, i vrijedi li ga pokušati.
Selo ponovno
privlači
Sve više mladih obitelji i stručnjaka svjesno bira
preseljenje na selo. Nedavna studija Berlinskog instituta pokazuje: dvije
trećine ruralnih zajednica u Europi danas bilježe rast – prije deset godina to
je bio slučaj tek s jednom od četiri. Razlog? Pristupačniji život, priroda i
mogućnost pravog novog početka.
Više od trenda
Naravno, i dalje postoje romantične slike zalazaka
sunca i kave na trijemu. Ali za većinu „novopridošlica“ ideja seže dublje. Oni
ne traže bijeg, nego nove korijene. Neki bježe od karijera koje su izgledale
uspješno, ali su iznutra bile prazne. Drugi svjesno biraju vratiti nešto
zemlji, liječiti tlo, upoznati životinje – ne samo kao emojije na ekranu.
Ovo me ne
iznenađuje. Sve više naših gostiju, partnera i povratnika potvrđuje ono što
pokazuju i nove studije – selo ponovno raste. Iza toga ne stoji nostalgija, već
stvarne odluke iz stvarnog života: iz grada – natrag u selo.
Englisch
A Big
Challenge – For Young People from Croatia and the Diaspora – Creating
"Luxury" in the Countryside
A few years ago, nobody would have bet that the
coolest stories on social media would come from barns and gardens. Today?
Videos of young people in their early thirties slipping into rubber boots in
the morning, rocking a newborn lamb, or carving their names into a milking
machine are racking up thousands of views. No filters, no staging – or maybe
that’s exactly why it feels so real.
What happened? Suddenly, it seems more appealing to
appear on Instagram with dirt under your nails than with a cocktail in hand on
a rooftop. Somehow, real life has regained its charm. Perhaps it’s because
everything else once felt too polished and artificial.
Platforms
Bringing Life Back to the Countryside
The association
Marshall Plan for Croatia, in cooperation with the diaspora, is opening new
pathways for development. One emerging platform is CRO GREEN, aimed at
advancing Croatian agriculture.
Meanwhile, the association
Return of Croats to Croatia has been working for years on demographic
renewal and creating conditions for the return of emigrants. Naturally, if so
much effort is being invested in Croatia’s future, broader support is needed:
from political and social structures to volunteers, donors, sponsors, and
humanitarian organizations such as the Order of Malta or the Red Cross.
A New Reality
on Social Media
Looking at the profiles of many small farms, we see
more and more similar stories:
* A young woman who swapped her office for a chicken
coop and now sells colorful eggs to her community, sharing both successes and
small mishaps openly.
* A couple with no family ties to the countryside who
invests in goats or apple orchards, openly writing about everything – from
doubts to joys.
These are no longer isolated cases. Their posts show
real crises, real pride, and real change. And the audience? People who want to
know – what does a new beginning look like, and is it worth trying?
The
Countryside is Attractive Again
More and more young families and professionals are
consciously choosing to move to the countryside. A recent study by the Berlin
Institute shows that two-thirds of rural communities in Europe now experience
growth – ten years ago, this was true for only one in four. The reason? A more
affordable life, nature, and the possibility of a genuine fresh start.
More Than a
Trend
Of course, romantic images of sunsets and coffee on
the porch still exist. But for most “newcomers,” the idea goes deeper. They are
not seeking an escape, but new roots. Some are leaving careers that looked
successful on paper but felt empty inside. Others consciously choose to give
back to the land, heal the soil, and truly get to know the animals – not just
as emojis on a screen.
It doesn’t surprise me. More and more of our guests,
partners, and returnees confirm what recent studies show – the countryside is
growing again. Behind this isn’t nostalgia, but real-life decisions: from the
city – back to the countryside.
http://www.hrvatskikorijeni.org/
Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu





Kommentare
Kommentar veröffentlichen