Direkt zum Hauptbereich

ZA POVRATAK ILI OSTANAK ISELJENIKA- POTREBNA NAM JE KAO PRVO ČVRSTA SURADNJA SA DOMAĆIM I ISELJENIČKIM MEDIJAMA

Za povratak ili ostanak iseljenika-potrebna nam je kao prvo čvršća suradnja sa domaćim i iseljeničkim medijama.

Tekst:Josip josef Mayer

Da bi se situacija poboljšala u zajedničkom društvenom i pojedinačnom poticaju, ključno je ostvariti sinergiju između udruga poput Marshall plana za Hrvatsku uz dijasporu i institucija na svim razinama. Evo konkretnih prijedloga kako to postići:

1. Sustavna podrška od Ministarstava i Vlade

    * Ministarstvo demografije i useljeništva trebalo bi proaktivno surađivati s udrugama i uključiti ih u izradu nacionalnih strategija povratka iseljenika.

    * Ministarstvo gospodarstva i Ministarstvo poljoprivrede mogu pružiti financijske poticaje i subvencije za projekte povratnika i udruga, posebno u ruralnim krajevima poput Like.

    * Ministarstvo znanosti i obrazovanja može podržati programe očuvanja hrvatskog jezika i kulture u dijaspori, čime se ojačava identitet i olakšava povratak mladim naraštajima.

2. Županije, gradovi i općine

    * Trebale bi osigurati prostore za djelovanje udruga poput Marshall plana, te olakšati digitalnim platformama ubrzati brez dugog čekanja administrativne postupke za povratnike i investitore.

    * Kroz županijske programe poticanja poduzetništva, povratnicima i njihovim obiteljima može se osigurati pristup bespovratnim sredstvima i kreditima uz povoljne uvjete.

    * Općine bi mogle kreirati lokalne projekte koji aktivno uključuju dijasporu u obnovu sela, turizma i infrastrukture.

3. Medijska promidžba i poticanje zajedništva

    * Treba organizirati kampanje koje će promovirati rad udruga poput Marshall plana za Hrvatsku, kako bi se osvijestila njihova važnost i motiviralo više iseljenika na povratak.

    * Mediji bi trebali redovito pratiti i izvještavati o uspješnim pričama povratnika i projektima dijaspore.

4. Stvaranje jedinstvenog nacionalnog programa

    * Kroz zajednički rad Vlade, županija i udruga, može se izraditi integrirani plan povratka s jasnim mjerama, potporama i rokovima za njegovo provođenje.

    * Ovaj plan mora uključivati demografske, ekonomske i društvene poticaje za povratak mladih obitelji i stručnjaka iz dijaspore.

5. Poticanje veće suradnje između udruga i države

Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu

   
 * Udruga Marshall plan za Hrvatsku uz dijasporu može služiti kao savjetodavni partner državnim institucijama, posebno pri izradi strategija i programa za povratak.

    * Redovita komunikacija između Ministarstava, lokalne samouprave i udruga ključna je za ostvarenje zajedničkih ciljeva.

Da bi Hrvatska postala privlačnija povratnicima, potrebna je jasna i sustavna podrška svih razina vlasti, ali i jača suradnja s udrugama koje prepoznaju potencijal dijaspore i njihov doprinos domovini.

 KONKRETNO

Stvaranje digitalne platforme za povezivanje dijaspore s Hrvatskom bilo bi značajan korak naprijed i vrijedan projekt koji bi povezao iseljenike s domovinom, omogućio lakšu suradnju i ubrzao povratak. Evo kako bi takva platforma mogla izgledati i funkcionirati:

 1. Glavne značajke platforme

1. Informativni centar

    * Vijesti i informacije o aktualnim programima, ulaganjima, projektima i poticajima za povratnike.

    * Informacije o radu udruga poput Marshall plana za Hrvatsku uz dijasporu, te konkretne načine kako im se pridružiti i podržati ih.

2. Poslovna i investicijska mreža

    * Povezivanje iseljenika s poslovnim prilikama, investicijama i malim poduzetničkim inicijativama u Hrvatskoj.

    * Objavljivanje projekata i ideja koje traže financijsku i stručnu podršku, posebno u ruralnim krajevima poput Like, Slavonije i Gorskog kotara.

3. Digitalna baza talenata i povratnika

    * Omogućavanje dijaspori da registriraju svoja znanja, vještine i interese, čime bi ih se povezalo s domaćim institucijama, poduzetnicima i udrugama.

    * Korištenje AI alata za spajanje potražnje i ponude, tj. povezivanje povratnika s konkretnim poslovnim i društvenim potrebama u Hrvatskoj.

4. Kultura, tradicija i identitet

    * Sekcija posvećena očuvanju hrvatske kulture, jezika i tradicije za mlade naraštaje u dijaspori.

    * Virtualni događaji, radionice i multimedijalni sadržaji koji promoviraju zajedništvo i povezanost s Hrvatskom.

5. Podrška za povratnike

    * Praktične informacije o administrativnim procedurama (državljanstvo, prebivalište, porezi, imovina).

    * Savjeti o životu u Hrvatskoj: prilagodba, obrazovanje djece, zdravstvena zaštita, nekretnine i infrastruktura.

6. Forum i komunikacija

    * Prostor za povezivanje članova dijaspore i domaće zajednice, gdje bi korisnici mogli razmjenjivati iskustva, ideje i podršku.

    * Promicanje suradnje između iseljenika, lokalnih vlasti, udruga i gospodarstvenika.

 7. Uloga AI tehnologije

* Analitika podataka: AI može analizirati potrebe dijaspore i stvoriti personalizirane preporuke.

* Virtualni asistent: Omogućavanje korisnicima da dobiju brze i točne odgovore o povratku i investicijama.

* Promidžba i dosezanje korisnika: AI alati mogu omogućiti ciljane kampanje koje bi se širile kroz iseljeničke medije i portale.

 8. Dugoročne koristi

* Povezivanje dijaspore i domovine na jednom mjestu, omogućujući bolju komunikaciju i suradnju.

* Brži povratak mladih obitelji, stručnjaka i poduzetnika koji žele pridonijeti razvoju Hrvatske.

* Oživljavanje ruralnih krajeva kroz nove investicije i projekte.

* Promicanje zajedništva i očuvanje hrvatskog identiteta među iseljenicima svih generacija.

 Ovakva platforma, uz podršku AI tehnologije i suradnju s domaćim i iseljeničkim medijima, može postati ključni alat u povezivanju dijaspore i ubrzanju povratka.

 * Virtualni asistent: Omogućavanje korisnicima da dobiju brze i točne odgovore o povratku i investicijama.

* Promidžba i dosezanje korisnika: AI alati mogu omogućiti ciljane kampanje koje bi se širile kroz iseljeničke medije i portale.

 1. Suradnja s domaćim i iseljeničkim  medijima i portalima

* Hrvatski i iseljenički mediji poput CroExpress, Hrvatski Glas Berlin, Fenx Magazin i drugi, mogu postati partneri platforme za širenje informacija o aktualnim projektima i uspješnim pričama povratnika.

* Kroz ovu platformu mogli bi se redovito objavljivati intervjui, reportaže i video sadržaji o radu udruga, poput Marshall plana za Hrvatsku, čime bi se povećala njihova vidljivost.

 2. Dugoročne koristi

* Povezivanje dijaspore i domovine na jednom mjestu, omogućujući bolju komunikaciju i suradnju.

* Brži povratak mladih obitelji, stručnjaka i poduzetnika koji žele pridonijeti razvoju Hrvatske.

* Oživljavanje ruralnih krajeva kroz nove investicije i projekte.

* Promicanje zajedništva i očuvanje hrvatskog identiteta među iseljenicima svih generacija.


 Prijedlog o zajedničkom djelovanju privatnog i javnog sektora, uz uključivanje stručnjaka poput gospodina Zdenka Štrige i udruge Marshall plan za Hrvatsku uz dijasporu, iznimno je vrijedan i konkretan. Takva suradnja mogla bi donijeti stvarne rezultate i postati ključni preokret u povezivanju dijaspore s domovinom.

 Novi plan za budućnost Hrvatske

Kako bi se osigurala njegova uspješna provedba, plan bi mogao uključivati nekoliko ključnih koraka:

1. Strateško vijeće za dijasporu

    * Osnivanje stručnog vijeća pri Ministarstvu demografije i useljeništva, u kojem bi sudjelovali predstavnici udruge Marshall plan, stručnjaci poput gospodina Zdenka Štrige, predstavnici javnog sektora i iseljenici.

    * Vijeće bi bilo zaduženo za koordinaciju aktivnosti, izradu konkretnih programa i praćenje njihovog učinka.

2. Izrada digitalne platforme

    * Zajedničkim ulaganjima privatnog sektora, Vlade i medija izradila bi se digitalna platforma za povezivanje dijaspore s domovinom.

    * Platforma bi sadržavala poslovne prilike, investicijske projekte, informacije o povratku i aktivnosti udruga poput Marshall plana.

3. Poticanje ulaganja kroz partnerstva

    * Kroz javne i privatne investicije omogućilo bi se ulaganje dijaspore u gospodarski razvoj Hrvatske. Fokus bi bio na:

        * Ruralnim krajevima: Lika, Slavonija, Gorski kotar.

        * Održivim projektima: poljoprivreda, turizam, obnovljivi izvori energije.

4. Medijska podrška i promidžba

    * Domaći i iseljenički mediji mogu biti ključni partneri u informiranju i promidžbi uspješnih primjera povratka i ulaganja.

    * Redovito predstavljanje rada udruge Marshall plan i konkretnih koraka koje provodi.

5. Programi za mlade i obrazovanje

    * Posebni programi za povratak mladih obitelji i obrazovanih kadrova, uz poticaje za zapošljavanje i školovanje djece.

    * Promocija projekata usmjerenih na tehnologiju i inovacije, uz podršku dijaspore.

6. Stvaranje povjerenja

    * Otvoren dijalog između iseljenika i institucija, uz transparentno praćenje rezultata.

    * Aktivno sudjelovanje stručnjaka poput gospodina Zdenka Štrige u savjetovanju i donošenju odluka.

 Uloga gospodina Zdenka Štrige i udruge Marshall plan

Gospodin Zdenko Štriga kao stručni savjetnik, uz podršku udruge Marshall plan za Hrvatsku, mogao bi:

* Koordinirati projekte između dijaspore i domaćih vlasti.

* Prikupljati povratne informacije od iseljenika i prenositi ih institucijama.

* Djelovati kao veza između privatnog i javnog sektora.

Njihova uključenost osigurala bi stručnost, povjerenje i konkretne rezultate u provedbi ovog plana.

 

Suradnja kao ključ uspjeha

Da bi ovaj plan uspio, potrebno je zajedničko djelovanje:

* Javnog sektora: Ministarstva, županija, lokalnih samouprava.

* Privatnog sektora: Poduzetnika i investitora.

* Civilnog društva: Udruga poput Marshall plana za Hrvatsku uz dijasporu.

* Dijaspore: Aktivnog uključivanja u projekte, ulaganja i povratak.

Uz ovakav pristup, Hrvatska bi mogla ostvariti značajan gospodarski i društveni napredak, uz istovremeno jačanje veza s dijasporom.

Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

GRADONAČELNICA CRIKVENICE IVONA MATOŠIĆ GAŠPAROVIĆ-KREATIVNA SNAGA ZA BUDUĆNOST REGIJE!

Gradonačelnica Crikvenice Ivona Matošić Gašparović-kreativna snaga za budućnost regije! Tekst:Josip Josef Mayer Gradonačelnicu Crikvenice Ivonu Matošić Gašparović doživljavam kao izrazito kreativnu, razgovornu i otvorenu osobu. Osobno nikada ne ocjenjujem ljude, pa ni političare, prema izgledu, stranačkoj pripadnosti ili vjerskom uvjerenju.  Za mene su presudni znanje, rad, zalaganje, ljudska toplina i ljubav prema vlastitom gradu – ali i spremnost na suradnju sa susjednim gradovima. Takav način razmišljanja i djelovanja, uvjeren sam, vodi ka napretku – ne samo lokalnom, nego i nacionalnom. Naravno, nisu svi ljudi jednaki, niti svi gradonačelnici jednako poticajni, ali mnogi mladi vođe danas u Hrvatskoj unose svježinu, energiju i volju za promjenama. Na području Crikvenice, Novog Vinodolskog i općine Vinodolske živi i djeluje niz iznimno kreativnih ljudi – kako pojedinaca, tako i udruga i društava.  Među njima želim istaknuti mladog gradonačelnika Novog Vinodolskog Tomis...

UZ UMJETNU INTELIGENCIJU AL,NJEMAČKU DEMOKRACIJU I MARSHALL PLAN- HRVATSKA KAO SPAS EUROPE I SVIJETA!

Uz umjetnu inteligenciju (AI), njemačku demokraciju i Marshallov plan – Hrvatska kao spas Europe i svijeta! Tekst:Josip Josef Mayer Njemačka je nakon Drugog svjetskog rata, uz podršku Sjedinjenih Američkih Država, postala moderna, razvijena demokratska država. Kroz desetljeća, kontinuirano je pružala pomoć iseljenicima, useljenicima, izbjeglicama i migrantima, ne samo unutar vlastitih granica nego i iz drugih nacija. Danas, u svjetlu predsjedničkih izbora u Njemačkoj i pobjede CDU/CSU, kao i podrške ostalih njemačkih političkih stranaka te europskih i svjetskih partnera, jasno se vidi njihova predanost izgradnji bolje budućnosti. Ta budućnost podrazumijeva očuvanje prirode, zaštitu okoliša i poboljšanje kvalitete života ljudi diljem svijeta. Međutim, dok se Njemačka i Europa zalažu za mir i prosperitet, svijet se suočava s ozbiljnim izazovima. Putinov rat u Ukrajini uz podršku Donalda Trumpa dodatno komplicira globalnu sigurnosnu situaciju. Cilj ruskog agresora nije samo terito...

HRVATSKA KATOLIČKA MISIJA U WAIBLINGENU PUNA – SVEĆENIKA SVE MANJE, VJERNIKA SVE VIŠE!

Hrvatska Katolička misija u Waiblingenu puna -svećenika sve manje! Tekst i foto:Josip Josef Mayer Uskrs, najveći kršćanski blagdan, sve je bliže. Vrijeme je to kada se mnogi naši iseljenici iz dijaspore pripremaju za posjet domovini – obiteljima, prijateljima, zavičaju.  Mnogi će upravo tada iskoristiti svoje teško zarađene godišnje odmore, dok će oni koji su već boravili u domovini za Božić, ostati u svojim novim sredinama – u zemljama koje nazivaju domovinom svoje djece. Za sve njih, neovisno o lokaciji, Hrvatska katolička misija ostaje mjesto susreta, duhovne okrijepe i identitetske povezanosti. U tom kontekstu, vrijedi spomenuti nedjelju 6. travnja 2025., kada je sveta misa u Waiblingenu bila ispunjena do posljednjeg mjesta. Svetu misu predvodio je fra Nediljko Brečić, OFM, a među okupljenima bilo je podjednako starijih i mlađih vjernika. Posebno je bilo dirljivo vidjeti brojnu djecu i ministrante, okupljene oko svećenika – znak da duh zajedništva i vjere živi i među mlađ...