ZA POVRATAK ILI OSTANAK ISELJENIKA- POTREBNA NAM JE KAO PRVO ČVRSTA SURADNJA SA DOMAĆIM I ISELJENIČKIM MEDIJAMA
Za povratak ili ostanak iseljenika-potrebna nam je kao prvo čvršća suradnja sa domaćim i iseljeničkim medijama.
Tekst:Josip josef Mayer
1. Sustavna podrška od Ministarstava i Vlade
* Ministarstvo
demografije i useljeništva trebalo bi proaktivno surađivati s udrugama i
uključiti ih u izradu nacionalnih strategija povratka iseljenika.
* Ministarstvo
gospodarstva i Ministarstvo poljoprivrede mogu pružiti financijske poticaje i
subvencije za projekte povratnika i udruga, posebno u ruralnim krajevima poput
Like.
* Ministarstvo
znanosti i obrazovanja može podržati programe očuvanja hrvatskog jezika i
kulture u dijaspori, čime se ojačava identitet i olakšava povratak mladim
naraštajima.
2. Županije, gradovi i općine
* Trebale bi
osigurati prostore za djelovanje udruga poput Marshall plana, te olakšati
digitalnim platformama ubrzati brez dugog čekanja administrativne postupke za
povratnike i investitore.
* Kroz županijske
programe poticanja poduzetništva, povratnicima i njihovim obiteljima može se
osigurati pristup bespovratnim sredstvima i kreditima uz povoljne uvjete.
* Općine bi mogle
kreirati lokalne projekte koji aktivno uključuju dijasporu u obnovu sela,
turizma i infrastrukture.
3. Medijska promidžba i poticanje zajedništva
* Treba
organizirati kampanje koje će promovirati rad udruga poput Marshall plana za
Hrvatsku, kako bi se osvijestila njihova važnost i motiviralo više iseljenika
na povratak.
* Mediji bi
trebali redovito pratiti i izvještavati o uspješnim pričama povratnika i
projektima dijaspore.
4. Stvaranje jedinstvenog nacionalnog programa
* Kroz zajednički
rad Vlade, županija i udruga, može se izraditi integrirani plan povratka s
jasnim mjerama, potporama i rokovima za njegovo provođenje.
* Ovaj plan mora
uključivati demografske, ekonomske i društvene poticaje za povratak mladih
obitelji i stručnjaka iz dijaspore.
5.
Poticanje veće suradnje između udruga i države
Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu
* Redovita komunikacija između
Ministarstava, lokalne samouprave i udruga ključna je za ostvarenje zajedničkih
ciljeva.
Da bi
Hrvatska postala privlačnija povratnicima, potrebna je jasna i sustavna podrška
svih razina vlasti, ali i jača suradnja s udrugama koje prepoznaju potencijal
dijaspore i njihov doprinos domovini.
Stvaranje
digitalne platforme za povezivanje dijaspore s Hrvatskom bilo bi značajan korak
naprijed i vrijedan projekt koji bi povezao iseljenike s domovinom, omogućio
lakšu suradnju i ubrzao povratak. Evo kako bi takva platforma mogla izgledati i
funkcionirati:
1.
Informativni centar
* Vijesti i informacije o aktualnim
programima, ulaganjima, projektima i poticajima za povratnike.
* Informacije o radu udruga poput Marshall
plana za Hrvatsku uz dijasporu, te konkretne načine kako im se pridružiti i
podržati ih.
2. Poslovna
i investicijska mreža
* Povezivanje iseljenika s poslovnim
prilikama, investicijama i malim poduzetničkim inicijativama u Hrvatskoj.
*
Objavljivanje projekata i ideja koje traže financijsku i stručnu podršku,
posebno u ruralnim krajevima poput Like, Slavonije i Gorskog kotara.
3.
Digitalna baza talenata i povratnika
* Omogućavanje dijaspori da registriraju
svoja znanja, vještine i interese, čime bi ih se povezalo s domaćim
institucijama, poduzetnicima i udrugama.
* Korištenje AI alata za spajanje potražnje
i ponude, tj. povezivanje povratnika s konkretnim poslovnim i društvenim
potrebama u Hrvatskoj.
4. Kultura,
tradicija i identitet
* Sekcija posvećena očuvanju hrvatske
kulture, jezika i tradicije za mlade naraštaje u dijaspori.
* Virtualni događaji, radionice i
multimedijalni sadržaji koji promoviraju zajedništvo i povezanost s Hrvatskom.
5. Podrška
za povratnike
* Praktične informacije o administrativnim
procedurama (državljanstvo, prebivalište, porezi, imovina).
* Savjeti o životu u Hrvatskoj: prilagodba,
obrazovanje djece, zdravstvena zaštita, nekretnine i infrastruktura.
6. Forum i
komunikacija
* Prostor za povezivanje članova dijaspore
i domaće zajednice, gdje bi korisnici mogli razmjenjivati iskustva, ideje i
podršku.
* Promicanje suradnje između iseljenika,
lokalnih vlasti, udruga i gospodarstvenika.
* Analitika
podataka: AI može analizirati potrebe dijaspore i stvoriti personalizirane
preporuke.
* Virtualni
asistent: Omogućavanje korisnicima da dobiju brze i točne odgovore o povratku i
investicijama.
* Promidžba
i dosezanje korisnika: AI alati mogu omogućiti ciljane kampanje koje bi se
širile kroz iseljeničke medije i portale.
*
Povezivanje dijaspore i domovine na jednom mjestu, omogućujući bolju
komunikaciju i suradnju.
* Brži
povratak mladih obitelji, stručnjaka i poduzetnika koji žele pridonijeti
razvoju Hrvatske.
*
Oživljavanje ruralnih krajeva kroz nove investicije i projekte.
*
Promicanje zajedništva i očuvanje hrvatskog identiteta među iseljenicima svih
generacija.
* Promidžba
i dosezanje korisnika: AI alati mogu omogućiti ciljane kampanje koje bi se
širile kroz iseljeničke medije i portale.
* Hrvatski
i iseljenički mediji poput CroExpress, Hrvatski Glas Berlin, Fenx Magazin i
drugi, mogu postati partneri platforme za širenje informacija o aktualnim
projektima i uspješnim pričama povratnika.
* Kroz ovu
platformu mogli bi se redovito objavljivati intervjui, reportaže i video
sadržaji o radu udruga, poput Marshall plana za Hrvatsku, čime bi se povećala
njihova vidljivost.
*
Povezivanje dijaspore i domovine na jednom mjestu, omogućujući bolju
komunikaciju i suradnju.
* Brži
povratak mladih obitelji, stručnjaka i poduzetnika koji žele pridonijeti
razvoju Hrvatske.
*
Oživljavanje ruralnih krajeva kroz nove investicije i projekte.
*
Promicanje zajedništva i očuvanje hrvatskog identiteta među iseljenicima svih generacija.
Kako bi se
osigurala njegova uspješna provedba, plan bi mogao uključivati nekoliko
ključnih koraka:
1.
Strateško vijeće za dijasporu
* Osnivanje stručnog vijeća pri
Ministarstvu demografije i useljeništva, u kojem bi sudjelovali predstavnici
udruge Marshall plan, stručnjaci poput gospodina Zdenka Štrige, predstavnici
javnog sektora i iseljenici.
* Vijeće bi bilo zaduženo za koordinaciju
aktivnosti, izradu konkretnih programa i praćenje njihovog učinka.
2. Izrada
digitalne platforme
* Zajedničkim ulaganjima privatnog sektora,
Vlade i medija izradila bi se digitalna platforma za povezivanje dijaspore s
domovinom.
* Platforma bi sadržavala poslovne prilike,
investicijske projekte, informacije o povratku i aktivnosti udruga poput
Marshall plana.
3.
Poticanje ulaganja kroz partnerstva
* Kroz javne i privatne investicije
omogućilo bi se ulaganje dijaspore u gospodarski razvoj Hrvatske. Fokus bi bio
na:
* Ruralnim krajevima: Lika, Slavonija,
Gorski kotar.
* Održivim projektima: poljoprivreda,
turizam, obnovljivi izvori energije.
4. Medijska
podrška i promidžba
* Domaći i iseljenički mediji mogu biti
ključni partneri u informiranju i promidžbi uspješnih primjera povratka i
ulaganja.
* Redovito predstavljanje rada
udruge Marshall plan i konkretnih koraka koje provodi.
5. Programi za mlade i obrazovanje
* Posebni programi
za povratak mladih obitelji i obrazovanih kadrova, uz poticaje za zapošljavanje
i školovanje djece.
* Promocija
projekata usmjerenih na tehnologiju i inovacije, uz podršku dijaspore.
6. Stvaranje povjerenja
* Otvoren dijalog
između iseljenika i institucija, uz transparentno praćenje rezultata.
* Aktivno
sudjelovanje stručnjaka poput gospodina Zdenka Štrige u savjetovanju i
donošenju odluka.
Gospodin Zdenko Štriga kao stručni savjetnik, uz podršku
udruge Marshall plan za Hrvatsku, mogao bi:
* Koordinirati projekte između dijaspore i domaćih vlasti.
* Prikupljati povratne informacije od iseljenika i prenositi
ih institucijama.
* Djelovati kao veza između privatnog i javnog sektora.
Njihova uključenost osigurala bi stručnost, povjerenje i
konkretne rezultate u provedbi ovog plana.
Suradnja kao ključ uspjeha
Da bi ovaj plan uspio, potrebno je zajedničko djelovanje:
* Javnog sektora: Ministarstva, županija, lokalnih
samouprava.
* Privatnog sektora: Poduzetnika i investitora.
* Civilnog društva: Udruga poput Marshall plana za Hrvatsku
uz dijasporu.
* Dijaspore: Aktivnog uključivanja u projekte, ulaganja i
povratak.
Uz ovakav pristup, Hrvatska bi mogla ostvariti značajan
gospodarski i društveni napredak, uz istovremeno jačanje veza s dijasporom.
Kommentare
Kommentar veröffentlichen