Tradicionalne manifestacije fešte i zabave sa kojima se svijetu predstavljamo!
Tekst:Josip Josef Mayer
Učinimo to uz sebe i za budućnost naših mladi naše djece!
Ogledajmo
se na Njemce.njih je potrebno organizirati na način da uz ugostitelje i udruge
društva i zajednice koje to žele i mogu se predstaviti i sudjelovati uz
izabrana pića,makar sa jednom ponudom od domaće hrane, kako bi si i one nešto
uz državnu financisku podporu sa svojim nastupom,radom i vještinama u kuhanju i
pripremamanju ponude različite domaće
hrane te si i same nešto od financija za društvene potrebe pridonijele
Naša
dijaspora to vrlo dobro znade kako to funkcionira.
Ideja o održavanju tradicionalnih manifestacija uz prilagodbu organizacije vrlo je uhodana konkretna i inspirativna u mnogim demokradskim moderno razvijenim zemljama.
Može to i u Hrvatskoj samo ako se uzme u obzir strukturira ključne
točke:
1. Tradicionalne manifestacije kao identitet zajednice Tradicionalne fešte i manifestacije trebaju ostati središnji dio kulturnog identiteta svake regije jer kroz njih predstavljamo svoje običaje i vrijednosti svijetu. Njihova kontinuitet osigurava očuvanje baštine i prijenos tradicije na buduće generacije.
2.
Financijski izazovi i održivost
Organizacija ovakvih događanja često iziskuje znatna financijska sredstva koja
dolaze iz proračuna gradova, županija i države. Kako bi takve manifestacije postale financijski održivije, potrebno
je promijeniti način organizacije, posebno u uključivanju različitih sudionika.
3. Suradnja
lokalnih zajednica i udruga
Inspirirajmo se primjerima iz Njemačke, gdje ovakvi događaji uključuju ne samo ugostitelje već i udruge, društva i
zajednice. Svaki sudionik može doprinijeti vlastitom ponudom – makar i samo
jednom vrstom domaće hrane ili pića. Ovo omogućuje udrugama da kroz prodaju
dodatno osiguraju sredstva za svoje potrebe.
4.
Sinergija tradicije i ekonomije
Umjesto isključive ovisnosti o
državnim i lokalnim subvencijama,
ovakav model potiče društva da aktivno sudjeluju i doprinesu vlastitom
razvoju. Na taj način
manifestacije postaju prostor kulturnog, društvenog i gospodarskog umrežavanja.
5. Primjeri
iz dijaspore
Naša dijaspora već ima iskustva s organizacijom takvih događanja, gdje se kroz prodaju domaćih specijaliteta, pića i suvenira pokrivaju troškovi te dodatno
pridonosi potrebama udruga. Ovaj model može
se lako primijeniti i u Hrvatskoj.
Zaključak:
Manifestacije
trebaju biti platforma za suradnju lokalne zajednice, udruga i gospodarstva. Uz
pravilan model organizacije i transparentno financiranje, mogu postati ne samo
simbol tradicije već i sredstvo za unaprjeđenje društvenih i gospodarskih
aktivnosti.
Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu,
Kommentare
Kommentar veröffentlichen