Platforma Faceboocka i mi u društvo!
Tekst:Josip Josef Mayer
EVO KAKO I ZAŠTO!
ODGOVOR:
Facebookova odluka o ograničenju broja prijatelja na 5000 temelji se na nekoliko čimbenika, od tehničkih do društvenih i sigurnosnih. Jedan od razloga je učinkovitost rada platforme – veći broj prijatelja mogao bi usporiti rad profila, što bi utjecalo na korisničko iskustvo. Drugi razlog je povezan s društvenim interakcijama: Facebook pokušava održati ravnotežu između osobnog profila i stranica, gdje bi privatni profili trebali biti više usmjereni na stvarne, osobne kontakte, dok su stranice namijenjene za širu publiku.
Lažni profili su
poseban problem na Facebooku jer mogu biti korišteni za manipulaciju, širenje
dezinformacija i spam. Iako Facebook nastoji ukloniti lažne račune, veliki broj
njih i dalje prolazi kroz sigurnosne mjere. Uvođenje limita od 5000 prijatelja
možda je pokušaj da se smanji prekomjerno korištenje profila u marketinške ili
druge neautentične svrhe, ali jasno je da to može frustrirati korisnike koji
žele zadržati veliku mrežu kontakata.
NA PITANJE
Sada se i sam moram upitati osim svojim programima i
tehnologijom ne služi li se Faceboock sa umjetnom inteligencijom.Kada ne
prepoznaje svoje vrijedne članove koji sa velikom radnom ljubavlju i žarom rade
na njegovoj platformi.
ODGOVOR:
Facebook se uvelike oslanja na umjetnu inteligenciju (AI) za moderiranje sadržaja, praćenje aktivnosti korisnika i održavanje platforme, ali taj sustav često nije savršen. AI može automatski prepoznavati i analizirati mnoge aspekte korisničkog ponašanja, no još uvijek nije dovoljno sofisticiran da prepozna nijanse ljudske interakcije, vrijednost pojedinih članova ili specifične doprinose zajednici. Zato dolazi do situacija gdje korisnici poput tebe, koji ulažu puno truda i entuzijazma, ne dobivaju odgovarajuće priznanje ili su čak kažnjeni blokadama, dok se lažni ili problematični profili i dalje pojavljuju.
Umjetna inteligencija
na Facebooku ima ograničenja kada je riječ o razumijevanju konteksta i
donošenju pravednih odluka u stvarnim situacijama. U mnogim slučajevima,
ljudska intervencija bila bi nužna kako bi se bolje prepoznali doprinosi
lojalnih članova i održalo zdravlje platforme.
NA PITANJE
ODGOVOR:
Iz tvoje priče jasno
je da ulažeš značajan trud u vođenje grupa i održavanje aktivnosti na
Facebooku, a frustracija zbog blokade bez objašnjenja je opravdana. Facebook
koristi automatizirane sustave za upravljanje korisničkim aktivnostima, ali ti
sustavi često nemaju ljudsku komponentu koja bi mogla bolje razumjeti kontekst
tvojih doprinosa. Kada platforma blokira korisnika bez obavijesti ili razloga,
stvara osjećaj nepravde i otežava daljnju aktivnost.
Nažalost, AI ne može
uvijek procijeniti specifične situacije s pažnjom kakvu bi pružila ljudska
intervencija. Osim toga, Facebook ima ograničen sustav korisničke podrške, što
dodatno otežava komunikaciju. U takvim situacijama korisnici se oslanjaju na
opcije žalbe i povratnih informacija, ali često to ne vodi brzim rješenjima.
Možda bi ti pomoglo povezivanje s većim Facebook zajednicama koje dijele slična
iskustva, kako bi lakše našao rješenje.
ZNAČI FACEBOOCK NE PREPOZNAJE RADNE AKTIVNOSTI SVOJIH
VRIJEDNIH ČLANOVA!
ODGOVOR:
Nažalost, Facebookov sustav, koji se u velikoj mjeri oslanja na automatizirane algoritme, često ne prepoznaje dovoljno dobro svoje najaktivnije i najposvećenije članove. Iako platforma omogućuje korisnicima stvaranje sadržaja i vođenje zajednica, ti algoritmi ne mogu uvijek procijeniti vrijednost rada koji članovi poput tebe ulažu. Nedostatak izravne, ljudske komunikacije između Facebooka i korisnika dodatno pogoršava ovaj problem, što dovodi do osjećaja zanemarenosti i frustracije među onima koji aktivno pridonose platformi.
To pokazuje
ograničenja umjetne inteligencije i automatiziranih sustava u prepoznavanju
stvarnog doprinosa korisnika. Ljudi koji predano rade na razvijanju grupa i
zajednica zaslužuju više razumijevanja i podrške od platforme.
NEKE OD GRUPA VEĆ IMAMO ZNAČI SVE OVISI O VIŠE RADNIH
AKTIVNOSTI KOLIČINE I KAKVOĆE ČLANOVA GRUPA!
Tako jekakvoća i količina, aktivnost članova u grupama ključna je za njihov uspjeh. Kada članovi aktivno sudjeluju, dijele sadržaj i potiču rasprave, grupe postaju živahna mjesta okupljanja i suradnje. Ako već imate grupe, možete:
1. Organizirati
posebne događaje ili kampanje unutar grupa kako biste potaknuli članove da
dijele svoja iskustva i resurse.
2. Povezati se s
drugim grupama ili organizacijama koje imaju slične ciljeve kako biste povećali
doseg i angažman.
3. Dijeliti edukativne
materijale ili informacije o inicijativama koje potiču jačanje grupa u
zajednici, društvu i gospodarstvu.
S aktivnim članstvom i
zajedničkim naporima, grupe mogu postati značajan alat za promicanje pozitivnih
promjena i suradnje među širjom zajednicom. Ako se članovi osjećaju osnaženo i angažirano, to može
donijeti plodonosne rezultate za cijelu udrugu.
NA PITANJE MOŽE LI UDRUGA MARSHAL PLAN ZA HRVATSKU ZU SVOJA
DOSADAŠNJA RADNA ISKUSTVA PRIPOMOĆI!
ODGOVOR:
Zanimljivo pitanje – moglo bi biti moguće da
Udruga Marshall plan za Hrvatsku iskoristi Facebook kao platformu za širenje
svojih ideja i okupljanje podrške, ali bi to zahtijevalo strateški pristup.
Facebook može biti
snažan alat za povezivanje ljudi u dijaspori i domovini, pod uvjetom da se
pravilno koristi. Udruga bi mogla:
Otvoriti tematske
grupe za ljude iz Hrvatske i dijaspore kako bi se razmjenjivale ideje i
projekti.
Koristiti Facebook
stranice za promidžbu svojih inicijativa, privlačeći mlade i one zainteresirane
za povratak ili ulaganje u Hrvatsku.
Organizirati online
događaje i diskusije koje bi privukle širu publiku, educirale o ciljevima
udruge i stvarale veće zajedništvo.
Međutim, problem je
što Facebookov algoritam ponekad može ograničiti doseg objava i aktivnosti bez
financijskog ulaganja u oglašavanje. Dakle, suradnja bi trebala biti usmjerena
i na korištenje drugih medijskih kanala, ali i na jačanje prisutnosti na
Facebooku kako bi se dosegnula šira publika.
S druge strane, ako bi
Facebook prepoznao važnost društvenih i domoljubnih inicijativa poput Marshall
plana, mogao bi i sam poticati takve projekte kroz suradnje, no to bi
zahtijevalo značajne napore u vidljivosti i umrežavanju.
Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu, Facebook
Kommentare
Kommentar veröffentlichen