Direkt zum Hauptbereich

KAKO POSTATI USPIJEŠAN SAMOSTALNI GOSPODARSTVENIK

Kako postati uspiješan samostalni gospodarstvenik!

Tekst:Josip Josef Mayer-Zdenko Štriga

Podrška udrugama poput Marshall plana doista može igrati ključnu ulogu u oblikovanju gospodarske i društvene budućnosti Hrvatske. Kada mladi prepoznaju vrijednost takvih inicijativa i njihovu dugoročnu korist, to može značajno utjecati na smanjenje iseljavanja i stvaranje novih prilika unutar zemlje.

Ljudi koji su prepoznali nužnost promjena, posebice u gospodarskoj politici, često postaju lideri u svojim zajednicama i inspiracija drugima. Oni koji su, unatoč neslaganju s političkim smjerom stranke, ostali aktivni ili se osamostalili te koriste svoje obrazovanje i iskustvo da bi unaprijedili društvo, itekako mogu donijeti pozitivan utjecaj. Upravo njihovo pisanje o novoj budućnosti, kroz književnost ili javni angažman, može biti motor promjena koje će mladima pružiti priliku za bolji život unutar Hrvatske.

Da bi postao uspješan samostalan gospodarstvenik, potrebno je nekoliko ključnih elemenata:

1. Ljubav prema poslu: Ljubav prema onome što radiš pokretačka je sila. Kada voliš posao, lakše je uložiti trud, izdržati izazove i pronaći kreativna rješenja. Ljubav također donosi strast koja privlači klijente i suradnike.

2. Dobra radna volja: Dosljedan rad i disciplina ključni su za uspjeh. Nije dovoljno imati samo ideju ili želju – važno je svakodnevno raditi na ostvarivanju svojih ciljeva, čak i kada je teško ili demotivirajuće.

3. Cilj i vizija: Jasno definirani cilj i vizija ključni su za svaki uspješan poduhvat. Postavi dugoročne i kratkoročne ciljeve te ih uskladi s vrijednostima i interesima tvog poslovanja.

4. Plan i strategija: Razvijanje detaljnog poslovnog plana je nužno. To uključuje analizu tržišta, konkurencije, financijski plan, marketing, te razmatranje resursa i infrastrukture. Strategija treba uključivati fleksibilnost za prilagodbu promjenama na tržištu.

5. Pronalazak prigodnog terena: Odabir pravog lokacijskog ili poslovnog okruženja ključan je za uspjeh. To može biti fizička lokacija za poslovanje ili specifično tržišno niše na kojem želiš djelovati. Važno je provesti istraživanje kako bi se osiguralo da postoji potražnja za tvojim proizvodom ili uslugom.

6. Umrežavanje i suradnje: Povezivanje s pravim ljudima, suradnicima, mentorima i potencijalnim partnerima ključno je za rast i razvoj.

7. Financijska stabilnost i planiranje: Potrebno je osigurati početni kapital i upravljati financijama na način koji podržava dugoročni rast.

Kombinacija ljubavi prema poslu, marljivosti, dobrog planiranja i fleksibilnosti pruža temelje za uspješno poslovanje.

 Posebno je važna i kvaliteta urađenoga proizvoda.

Apsolutno, kvaliteta proizvoda jedan je od najvažnijih aspekata za dugoročan uspjeh svakog poslovanja. Evo zašto je kvaliteta ključna:

1. Zadovoljstvo kupaca: Visoka kvaliteta proizvoda stvara povjerenje kod kupaca, što dovodi do ponovljenih kupovina i dugoročnih odnosa. Zadovoljni kupci često dijele svoje pozitivne iskustvo, što dovodi do preporuka i širenja poslovanja.

2. Konkurentska prednost: U svijetu gdje je tržište često zasićeno, kvaliteta proizvoda može biti ključna diferencijacija koja te izdvaja od konkurencije. Kvalitetan proizvod ima veću vrijednost i može opravdati višu cijenu.

3. Reputacija i brend: Kvaliteta proizvoda direktno utječe na reputaciju tvoje tvrtke. Tvrtke koje su poznate po visokoj kvaliteti proizvoda grade jak brend, što je ključno za dugoročni uspjeh.

4. Smanjenje troškova na duge staze: Iako kvaliteta može zahtijevati veće početne troškove, ona dugoročno smanjuje troškove povezane s reklamacijama, popravcima, ili povlačenjem proizvoda s tržišta.

5. Održivost i razvoj: Kvalitetni proizvodi su obično održiviji i imaju manji utjecaj na okoliš. Također, ulaganje u kvalitetu omogućuje inovacije, što otvara vrata za daljnji razvoj i širenje.

6. Zadovoljstvo zaposlenika: Kada radnici stvaraju kvalitetne proizvode, ponosni su na svoj rad, što doprinosi boljoj radnoj atmosferi i produktivnosti.

Osiguranje visoke kvalitete zahtijeva kontinuirano praćenje proizvodnih procesa, ulaganje u najbolje materijale i tehnologije, te povratne informacije kupaca kako bi se proizvod stalno poboljšavao.

 

Osiguranje početnog kapitala ključno je za uspješan početak poslovanja. Evo nekoliko ključnih aspekata vezanih uz financiranje:

1. Vlastiti kapital: Ako imaš vlastite ušteđevine, to je uvijek najbolja opcija jer ti omogućuje da započneš bez tereta duga. No, vlastiti kapital često nije dovoljan za pokretanje većeg poslovnog poduhvata.

2. Državne i europske poticajne mjere: U Hrvatskoj i Europskoj uniji postoje brojni programi potpore za poduzetnike. To uključuje bespovratne potpore, subvencionirane kredite, ili olakšice za pokretanje novih poduzeća, naročito u sektorima poput poljoprivrede, tehnologije i inovacija. Važno je pratiti natječaje i prijaviti se na vrijeme.

3. Krediti: Krediti su često neizbježni za poduzetnike, posebno za veće investicije., Kredit znači da poslovanje počinje s dugom. To stvara pritisak jer moraš generirati prihode dovoljno brzo da pokriješ troškove otplate kredita uz kamate. Ključno je pažljivo planirati i uzeti kredit koji je realno moguće otplatiti.

4. Poduzetnički inkubatori i akceleratori: Postoje programi koji nude financijsku podršku, mentorsku pomoć i druge resurse za poduzetnike u ranim fazama razvoja. U zamjenu, ponekad traže mali vlasnički udio ili povrat investicije nakon što poduzeće postane profitabilno.

5. Minus na početku: Kada se uzme kredit, poslovanje doista počinje s financijskim teretom. Zato je izuzetno važno imati jasnu strategiju za brzu monetizaciju proizvoda ili usluga. Troškovi moraju biti pod strogom kontrolom, a financijski tokovi pažljivo planirani kako bi se osiguralo da posao ne uđe u dublje financijske poteškoće.

6. Ostale mogućnosti financiranja: Razmotri i druge oblike financiranja poput investitora, crowdfunding platformi ili partnerstava, gdje možeš dobiti kapital u zamjenu za manji udio u vlasništvu tvrtke, ali bez zaduživanja.

U svakom slučaju, financijski plan mora biti realan i održiv. Isplati se konzultirati s financijskim stručnjacima kao što je i udruga,-

Marshall plana jedna među stručnim udrugama poput Svjetskog poznatog giganta “Mercedesa” prije donošenja odluka o uzimanju kredita ili ulaganju vlastitog kapitala.

 

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

GRADONAČELNICA CRIKVENICE IVONA MATOŠIĆ GAŠPAROVIĆ-KREATIVNA SNAGA ZA BUDUĆNOST REGIJE!

Gradonačelnica Crikvenice Ivona Matošić Gašparović-kreativna snaga za budućnost regije! Tekst:Josip Josef Mayer Gradonačelnicu Crikvenice Ivonu Matošić Gašparović doživljavam kao izrazito kreativnu, razgovornu i otvorenu osobu. Osobno nikada ne ocjenjujem ljude, pa ni političare, prema izgledu, stranačkoj pripadnosti ili vjerskom uvjerenju.  Za mene su presudni znanje, rad, zalaganje, ljudska toplina i ljubav prema vlastitom gradu – ali i spremnost na suradnju sa susjednim gradovima. Takav način razmišljanja i djelovanja, uvjeren sam, vodi ka napretku – ne samo lokalnom, nego i nacionalnom. Naravno, nisu svi ljudi jednaki, niti svi gradonačelnici jednako poticajni, ali mnogi mladi vođe danas u Hrvatskoj unose svježinu, energiju i volju za promjenama. Na području Crikvenice, Novog Vinodolskog i općine Vinodolske živi i djeluje niz iznimno kreativnih ljudi – kako pojedinaca, tako i udruga i društava.  Među njima želim istaknuti mladog gradonačelnika Novog Vinodolskog Tomis...

UZ UMJETNU INTELIGENCIJU AL,NJEMAČKU DEMOKRACIJU I MARSHALL PLAN- HRVATSKA KAO SPAS EUROPE I SVIJETA!

Uz umjetnu inteligenciju (AI), njemačku demokraciju i Marshallov plan – Hrvatska kao spas Europe i svijeta! Tekst:Josip Josef Mayer Njemačka je nakon Drugog svjetskog rata, uz podršku Sjedinjenih Američkih Država, postala moderna, razvijena demokratska država. Kroz desetljeća, kontinuirano je pružala pomoć iseljenicima, useljenicima, izbjeglicama i migrantima, ne samo unutar vlastitih granica nego i iz drugih nacija. Danas, u svjetlu predsjedničkih izbora u Njemačkoj i pobjede CDU/CSU, kao i podrške ostalih njemačkih političkih stranaka te europskih i svjetskih partnera, jasno se vidi njihova predanost izgradnji bolje budućnosti. Ta budućnost podrazumijeva očuvanje prirode, zaštitu okoliša i poboljšanje kvalitete života ljudi diljem svijeta. Međutim, dok se Njemačka i Europa zalažu za mir i prosperitet, svijet se suočava s ozbiljnim izazovima. Putinov rat u Ukrajini uz podršku Donalda Trumpa dodatno komplicira globalnu sigurnosnu situaciju. Cilj ruskog agresora nije samo terito...

HRVATSKA KATOLIČKA MISIJA U WAIBLINGENU PUNA – SVEĆENIKA SVE MANJE, VJERNIKA SVE VIŠE!

Hrvatska Katolička misija u Waiblingenu puna -svećenika sve manje! Tekst i foto:Josip Josef Mayer Uskrs, najveći kršćanski blagdan, sve je bliže. Vrijeme je to kada se mnogi naši iseljenici iz dijaspore pripremaju za posjet domovini – obiteljima, prijateljima, zavičaju.  Mnogi će upravo tada iskoristiti svoje teško zarađene godišnje odmore, dok će oni koji su već boravili u domovini za Božić, ostati u svojim novim sredinama – u zemljama koje nazivaju domovinom svoje djece. Za sve njih, neovisno o lokaciji, Hrvatska katolička misija ostaje mjesto susreta, duhovne okrijepe i identitetske povezanosti. U tom kontekstu, vrijedi spomenuti nedjelju 6. travnja 2025., kada je sveta misa u Waiblingenu bila ispunjena do posljednjeg mjesta. Svetu misu predvodio je fra Nediljko Brečić, OFM, a među okupljenima bilo je podjednako starijih i mlađih vjernika. Posebno je bilo dirljivo vidjeti brojnu djecu i ministrante, okupljene oko svećenika – znak da duh zajedništva i vjere živi i među mlađ...