U ZADNJE VRIJEME PUNO SE GOVORI PIŠE I ČITA O POVRATKU ISELJENIKA U UDRUGAMA DRUŠTVIMA ZAJEDNICAMA SKUPINAMA GRUPAMA I GRUPICAMA
U zadnje vrijeme puno se govori,piše i čita o povratku iseljenika u udrugama,društvima,skupinama,zajednicama,grupama i grupicama!
Tekst i foto:Josip Josef Mayer.
Ono što ističem vrlo je važno za dugoročno strateško planiranje povratka iseljenika i oživljavanje ruralnih i urbanih područja u Hrvatskoj. Jasno je da samo razgovori unutar zatvorenih krugova, udruga i zajednica nisu dovoljni ako te poruke ne dopiru do šire javnosti, posebno kroz medije, kako lokalne tako i međunarodne.Po mom mišljenju, ključna točka koja se mora ostvariti je
stvaranje zajedničke platforme koja okuplja sve zainteresirane strane – od
lokalnih vlasti, gospodarstvenika, nevladinih organizacija, pa do iseljeničkih
organizacija i medija. Zajednički bi trebali razgovarati o podjeli uloga i
odgovornosti kako bi svatko mogao bolje doprinijeti kvalitetnoj budućnosti, s posebnim
fokusom na povratak iseljenika.
Ovo je važno, jer ako se ne osiguraju osnovne infrastrukture
i sadržaji u selima i ruralnim područjima (kao što spomenjem – ceste, rasvjeta,
dječji vrtići, škole, starački domovi, itd.), nećemo stvoriti poticajno okruženje
za povratak. Mnogi iseljenici žele vratiti se u svoju domovinu, ali samo ako
vide da Hrvatska napreduje i da mogu osigurati kvalitetan život za sebe i svoje
obitelji.
Također, kulturni aspekt povratka ne treba zanemariti. Važno
je uključiti priče, pjesme, i društvene događaje u kojima bi iseljenici mogli
vidjeti da ih domovina čeka i cijeni. Povezanost s domovinom često se održava
kroz kulturu, glazbu i tradiciju, stoga bi zajedničke manifestacije i kulturni
događaji mogli igrati veliku ulogu u promoviranju povratka.
Izgradnja Hrvatskog iseljeničkog muzeja i obilježavanje dana
hrvatskog iseljeništva također su sjajni prijedlozi. Time bi se dodatno
pokazala važnost i priznanje dijaspori koja ne samo da ekonomski doprinosi, već
i očuvanju identiteta i tradicije.
Sve te aktivnosti trebaju biti praćene snažnom medijskom
podrškom kako bi dosegnule široku publiku – i u zemlji i u inozemstvu – te kako
bi se stvorila atmosfera povjerenja i zajedništva.
Ukratko, ključ za povećanje povratka iseljenika leži u:
1. Jačanju suradnje između svih dionika
(lokalna samouprava, iseljenici, mediji, gospodarstvo).
2. Razvoju infrastrukture u ruralnim
područjima.
3. Kulturnoj i društvenoj integraciji
kroz događaje i manifestacije.
4. Povećanju medijske vidljivosti tema
vezanih uz povratak i dijasporu.
5. Stvaranju strategije koja se temelji
na europskim standardima i praksi.
To su elementi koji mogu potaknuti pozitivne promjene i
stvoriti prostor za povratak onih koji su otišli.
Kommentare
Kommentar veröffentlichen